19.04.2012

Arrangeres av
Troms Turlag

Medlemsmøte på Rica Ishavshotel torsdag 19. april kl 1900.

Troms Turlag trenger flere hverdagshelter.

Troms Turlag eier og drifter 29 hytter i indre Troms, samt Nordreisa, Senja, Ringvassøya  og Tromsøområdet. Store deler av bygningsmassen står i svært værharde strøk, og er i tillegg intensivt brukt i perioder. Majoriteten av hyttene er mellom 30 og 50 år og en del av dem nærmer seg nå slutten av sin levetid. De trenger enten totalrenovering eller å bli erstattet av et nytt hyttebygg. I løpet av 2011/12 skal Troms Turlag bygge ny hytte på Dærta i Dividalen nasjonalpark. Et prosjekt som har krevd mange arbeidsvillige mennesker. Jobben er blitt gjennomført i ulike intervaller og koordineres av en byggekomité. I tillegg skal det skiftes tak på fem andre hytter i løpet av 2012, samt mye annet forefallende vedlikeholdsarbeid som krever positive og arbeidsvillige mennesker.

For å ha et overoppsyn med hyttene og utføre ulike vedlikeholdsoppgaver har Troms Turlag engasjert personer som har tilsyn på hver sin hytte. Tilsynene gjør en fantastisk jobb på frivillig basis. De er livsnerven for at hyttene er i tilfredsstillende stand slik at turlagsmedlemmer kan gjennomføre sine besøk uten problemer. Innimellom velger noen av våre trofaste slitere å takke for seg etter flere år i tjeneste, og til disse hyttene trenger vi nye tilsyn.  Et tilsyn trenger ikke være snekker, men det er en fordel med interesse for praktisk arbeid. I tillegg ligger disse hyttene ganske langt unna nærmeste veg, så man må like å være ute på tur.

For å informere om fremtidig nybygg og vedlikeholdsarbeid inviterer Troms Turlag til Info møte på Rica Ishavshotel torsdag 19. april kl 1900.