23.05.2012

51840210

Infokveld, sommerjobb på fjellet

206

Stranddalen1STF søker friluftsinteressert ungdom som kunne tenke seg å kombinere fjelltur med sommerjobb.

For å få jobb må du være medlem og 16 år og oppover, ha fjellerfaring fra fjellturer sommerstid og ha praktisk sans. Oppgavene varierer fra å, male hytter, vaske ut hytter, tilsynsrunde, opptelling av proviant, vedlikeholde løyper m.m. Det vil bli gitt innføring i oppgavene.

Påmelding innen: Mandag 21/5

Frammøte:
Onsdag 23/5 i STFs lokaler i Kannik kl 19.

Lønn:
Masse frisk luft, gratis mosjon og noen kroner inn på konto (beskjeden dagsats) samt en attest på din CV.

Ørjan Grefstad og Amy MirPå Sandsataket

Utfyllende informasjon om "sommerjobb i fjellet":

På informasjonsmøte blir det orientert om hvilke typer oppgaver som er aktuelt, og generelt om hvordan utføre disse. I tillegg blir det snakket litt med den enkelte. Det er vanskelig å gi noe eksakt tid og sted for oppgaver, da dette vil variere alt etter hvilke værforhold det blir, og hvilke oppgaver andre utfører. Foreningen drives mye på dugnad, og oppgaver kan være løst av andre eller justert underveis. STF forsøker å gi oppgaver til flest mulig, samtidig som en ønsker at en skal være minimum to personer på et oppdrag. Mange oppgaver blir løst sammen med annen ungdom i samme rolle, mens noen oppgaver blir utført sammen med hyttefadder eller andre frivillige. De siste årene har det vært en blanding av korte og lange oppdrag, og det har variert fra 2 - 7 dager for hvert oppdrag. Noen har hatt flere oppdrag i løpet av en sommer. Det avhenger selvsagt også av når den enkelte har anledning og hvilke type oppgaver den enkelte ser for seg å klare å gjennomføre. Sommerjobb i fjellet er for medlemmer av STF.

Prosessen pleier å være slik:

• STF har fellesmøte for å orientere generelt om ulike oppgaver
  • STF noterer ned hvilke tidsrom som er aktuelle for de som er interesserte (forsøker å koble folk sammen slik at ingen går alene)
  • STF gir ut oppdrag når det nærmer seg sommeren og underveis om sommeren. Vær, planer og løpende gjennomføring av ulike oppgaver vil være utslagsgivende for hvilke oppdrag som gis.

STF får en del henvendelser om sommerjobb og klarer ikke alltid å svare detaljert på disse, da oppgavene i fjellet ofte ikke er endelig klargjort før det nærmer seg. Foreningen foretrekker at interesserte deltar på infomøte, slik at en kan få en samlet praktisk orientering. Videre ønskes det ikke å sende ut ungdom på oppdrag uten å ha truffet dem i forkant. Dersom du har hatt sommerjobb tidligere og ønsker dette igjen, så er det en fordel å likevel delta på informasjonsmøte, men her er det også mulig å avtale noe på mail/telefon.