29.02.2012

Arrangeres av
Telemark Turistforening

Ut på tur med TTF - Bakkestranda

Onsdag 29.02.12. går vi en tur i Skien og Bakkestranda. Turstart fra Skagerak Arena kl. 11.15.

En dag i uka året rundt gir TTF deg mulighet til å få en dose frisk luft, mosjon og gode samtaler. TTF gir deg et gratis lavterskeltilbud på dagtid. Turene ledes og planlegges av turledere fra Telemark Turistforening.

Vi går i lett turterreng og tar oss god tid til en lunsjpause, så husk å ta med nistepakke. Turene går til fots hele året rundt. Innimellom legger vi inn temaer som naturkjennskap, poesivandring eller lokalhistorie. Bli med å oppleve naturen i godt selskap med andre!

Turene er gratis, og det kreves ikke påmelding eller medlemskap i foreningen for å delta.

Vi forsøker å være miljøbevisste, og samkjører fra Skagerak Arena til dagens utgangspunkt. Vi spleiser på kjøringen ved å betale de som kjører 30,-.

Hjertelig velkommen til en trivelig onsdag på tur!

Bakkestranda

Vanlig oppmøte er kl. 10.45, men denne dagen skal vi gå fra Skagerak Arena med turstart kl 11.15. Så oppmøte settes til 1105 denne dagen.

Turen starter fra parkeringen på Skagerak Arena. Vi går først ned Falkumlia og fortsetter bortover Arne Garborgs gate. Vi velger en av sideveiene bort til lyskrysset i Hesselbergs gate, krysser denne, tar Halvdans gate og Halvdanskroken forbi Falkum kolonihage. Så følger vi Hother Bøttgersgate ned til Grane idrettsplass, følger denne på nordsiden frem til Verksgata og ned til Fartangen og videre ned til Bakkestranda. Her tar vi en rast, så ta med niste.

Fra Bakkestranda går vi Asbjørnsens gate opp til Lundedalen. Vi følger Lundedalen helt opp til Gamlegrensa, eventuelt med en avstikker på den nye gangveien til Mæla, før vi returnerer ned til parkeringen ved Skagerak Arena.

Skulle det være interesse for det, kan vi forlenge turen ved valg av andre gater.

Håper på godt vær og føre, og hjertelig velkommen til alle som ønsker å rusle med oss!

Oversikt over turmål til og med april 2012 finner du her!