Klikk på dato for å melde deg på denne turen.

15.07.2013 - 21.07.2013
12.08.2013 - 18.08.2013

Krevende
Voksne

Fjord, fjell, bre og dal

***Tur med avgang 12.08 er dessverre avlyst ***
Breheimen. foto: Didier BourguignonOpplev storslått vestlandsnatur på sitt beste! Dette er en uke fullpakket med opplevelser. I tillegg til fotturer fra hytte til hytte i spennende og variert terreng, blir det dagsturopplegg fra Nørdstedalseter og Sota Sæter. Gled deg til sykkeltur ned den ville Fortundalen og videre langs vakre Lustrafjorden. På vei til Sota blir det føring over Fortundalsbreen.

Klikk her for andre turer i Breheimen og Jostedalen
Klikk her for andre multiaktivitetsturer
Klikk her for en liste over alle våre fellesturer
(sortert etter avgangsdato)

Tilsvarer krevende turViser at det vil være mye opp- og nedstigning

- Fottur fra hytte til hytte i 7 dager
- Dagsturer fra Nørdstedalseter og Sota Sæter
- Sykkeltur fra fjell til fjord
- Breføring over Fortundalsbreen

Lusterfjorden fra Fuglesteg. Foto: DNT Oslo og Omegn Sykling. Foto: DNT Oslo og Omegn

PROGRAM

Dag1 Ankomst Krossbu
Oppmøte ved plattformen på Bussterminalen 20 minutter før avreise. Se på monitor for plattform. Avreise med Nordfjordekpressen kl 09.30 til Lom, videre med lokal buss kl 16.30 til Krossbu, ankomst kl 17.25.
Dag2 Krossbu - Nørdstedalseter
Ekstra buss fra Krossbu til Bøvertun kl 09.00. Bratt opp fra Bøvertun, videre over fjellet og ned til Nørdstedalseter (937 moh). 6 t.
Dag3 Nørdstedalseter
Storslått sykkeltur fra Nørdstedalseter ned vakre Fortunsdalen. Videre gjennom Skjolden og langs vakre Lustrafjorden til Ornes. Her finner vi Urnes stavkirke, som er Norges eldste. Total lengde på sykkel: 55 km. Ferge over til Solvorn, ekstra buss tilbake til Nørdstedalseter. Ankomst ca. kl. 19.00.
Dag4 Nørdstedalseter - Sota Sæter
I dag tar vi bena fatt og det blir breføring over Fortundalsbreen før vi ankommer den 100-år gamle fjellseteren Sota Sæter (733 moh). 7 t.
Dag5 Sota Sæter
Dagstur fra Sota Sæter inn til vakre Mysubyttdalen, 4-6 t. Eventuelt på sykkel første del av turen (ikke inkludert). Evt. hviledag.
Dag6 Sota Sæter - Sprongdalshytta
Opp Surtbyttdalen og Sprangdalen (1320 moh). I god sikt fantastisk utsikt mot Jostedalsbreen og toppene rundt. Ned til Sprongdalshytta (1280 moh), 5 t.
Dag7

Hjemreise fra Sprongdalshytta - Viva
Til fots ned til Viva, 1 t. Buss kl 12.00 til Gaupne, videre med rutebuss kl 13.30 til Sogndal. Sogn og Fjordane Ekspressen kl 14.30 med ankomst Oslo Bussterminal kl 21.20.

Frodig p Sota foto: Henrik Matsen På veg mot Tverrådalskyrkja

Pris Kr. 6.525,- fra Krossbu/til Sogndal
Kr. 7.510,- fra/til Oslo
Turpakken inkluderer: Overnatting, turleder, guide og utstyr til breføring, sykkelleie (sykkelhjelm er inkl.), alle måltider (frokost, niste/termos, vanligvis tre-retters middag) med unntak av: Første dag kun middag, siste dag kun frokost+niste/termos.
Annet

Selvbetjeningshytte symbol = selvbetjent hytte
t = Antall timer effektiv gange uten pause

Kart Turkart Jotunheimen Vest og Breheimen 1:50 000. Kart kan kjøpes i vår Turinformasjon eller på Nettbutikken.
Sjekk ut.no for oppdatert kart- og ruteinformasjon.

Se vår: pakkeliste sommer
NB! Ta med hodelykt evt. sykkellykt til bruk på sykkelturen da tunnelene er uten lys.
Breutstyr og sykkelleie/hjelm er inkludert i pakkeprisen.

Generell
informasjon

Når du melder deg på denne turen bekrefter du at du har lest og aksepterer vilkårene som er beskrevet i generelle vilkår fellesturer. Se også: viktig informasjon sommer

UT. no
Mer generell informasjon finner du på "Hele Norges Turplanlegger", se ut.no.

Medlemskap
For å delta på tur med DNT Oslo og Omegn kreves det medlemskap. Dersom du eller noen i ditt reisefølge ikke er medlem allerede kan dette ordnes raskt og enkelt på denne linken: Bli medlem i DNT

Kontaktinformasjon
Skulle det være spørsmål angående turen, kart eller om utstyr, anbefaler vi å ta kontakt med vår turinformasjon på 22 82 28 22 mandag til fredag mellom 08.30 - 16.00 eller på e-post turinfo@dntoslo.no.

Breheimen Foto: ag-naturfoto.no

FOR BOOKING - VELG DATO ØVERST TIL HØYRE