Du er her: Forsiden > Om DNT

Del | Tilbake | Skriv ut | Tips en venn

Annonsere på turistforeningen.no

Turistforeningen.no er nettstedet for DNTs over 240.000 medlemmer. Nettstedet er blant de største friluftslivsportalene i Norge med rundt 100.000 unike brukere og nesten to og en halv millioner sidevisninger per måned.

Nettstedet tar sikte på:

• å inspirere flest mulig til å komme seg ut på tur, blant annet ved å informere om turer og aktiviteter på fjellet, i skogen og langs kysten.
  • å gi et dekkende og oppdatert bilde av DNTs virksomhet, tilbud, verdier og holdninger.
  • å legge til rette for enkel planlegging av turer, der brukeren kan finne en oversikt over hytter og ruter i DNTs rutenett, klikkbare kart over ulike områder av Norge, samt mulighet for kunne søke etter aktiviteter eller turforslag.
  • å gi nyttige turtips og veilede om forhold i naturen og om bruk og kjøp av klær og utstyr.
  • å ta opp aktuelle saker som berører friluftslivet, blant annet når det gjelder barn og ungdom, helse og naturforvaltning.

Hvorfor annonsere på turistforeningen.no?

• Du treffer en konkret målgruppe som søker etter og har interesse for informasjon om friluftsliv og turutstyr.
  • Du er med på å støtte DNTs arbeid for å fremme et enkelt, aktivt, allsidig og miljøvennlig friluftsliv og for å bevare natur og kulturverdier.

Priser og formater 2011

Type annonse og format Maks.
filstørrelse
Plassering Pris per mnd
(eks. mva)

Stor annonse
150 x 150 piksler
Filformater: Gif, jpg eller flash**

25 kB

Liten annonse
150 x 75 piksler
Filformater: Gif, jpg eller flash**

15 kB

* Med forbehold om prisendringer
** Ved Flash-annonser må statistikk enten hentes fra vertsserver eller ved at ClickTag-kode er inkludert i flashfilen. Annonsøren er ansvarlig for å levere korrekt laget flash-materiale. Se annonsevilkår.

Annonsevilkår

• Pris gjelder for permanent visning av én annonse i én måned. Annonsen vises i annonsespalte ytterst til høyre på alle sider. Annonsene roterer automatisk ved ny sidevisning.
  • Avtale om annonsering gjelder for minimum én måned av gangen per annonse. Det er imidlertid fullt mulig å bestille/avtale annonsering for flere måneder. Ved inngåelse av avtaler over flere måneder har begge parter gjensidig rett til oppsigelse av avtalen i løpet av avtaleperioden. Avtalen gjelder da ut den måneden avtalen ble sagt opp. Fakturering skjer hver måned. Den første måneden er å anse som prøvetid for begge parter.
  • Du kan samkjøre annonsering i Fjell og Vidde og på turistforeningen.no. Ta kontakt med vårt annonsekontor for pristilbud (se kontaktinformasjon nedenfor).
  • Bytte eller endring av annonse i løpet av bestilt annonseperiode vil medføre administrasjonskostnader på kr 700,- for hver påbegynte time.
  • DNT leverer statistikk (antall klikk på annonsen i definert periode) på forespørsel. Ved Flash-annonser må statistikk enten hentes fra vertsserver eller ved at ClickTag-kode er inkludert i flashfilen. Annonsøren er ansvarlig for å levere korrekt laget flash-materiale. Statistikk for Flash-annonser kan eventuelt leveres fra DNT hvis annonsen er lenket via DNTs statistikkverktøy. Løsning for dette leveres på forespørsel.
  • DNT aksepterer ikke politiske eller religiøse annonser/annonsører eller annonser/annonsører som er i konflikt med våre verdier og arbeidsområder. DNT forbeholder seg retten til å vurdere annonsen/annonsøren før avtale om annonsering inngås.

Bestilling

Bestilling av annonseplass gjøres via DNTs annonsekontor:

HS Media AS
2260 Kirkenær
Tlf. 62 94 10 30 Faks: 62 94 10 35
E-post: geir.berntsen@hsmedia.no

Bestillingsfrist: 10 dager før publisering

Materiell

Ferdig utarbeidet materiell sendes som vedlegg i e-post til vårt annonsekontor (se kontaktinformasjon ovenfor) eller direkte til DNT på webmaster@turistforeningen.no. Annonser som ikke er bekreftet bestilt via vårt annonsekontor vil ikke bli publisert.

Materiellfrist: Minimum to dager før publisering
Filformater: Gif, jpg eller flash. URL som annonsen skal linkes til må være vedlagt eller lagt inn i flash-annonsen.

DNT kan være behjelpelig med å utarbeide annonsemateriell for kr 700,- for hver påbegynte time. Ta kontakt med DNT på webmaster@turistforeningen.no

Med forbehold om feil eller endringer.